Citroen U55 Cityrama Currus
Компанія «А-Трансфер», що пропонує туристичні поїздки по Україні та Європі, продовжує публікацію історичних матеріалів про найнеймовірніші і цікаві проекти світу автоіндустрії. Сьогодні ми перенесемося на початок 50-х років минулого століття на самий захід Європи, до Франції. Щоб краще зрозуміти атмосферу того часу, досить нагадати, що минуло вже 5 років з часу закінчення Другої світової, європейські міста вже в основному оговталися від наслідків війни, люди поверталися до звичного життя. А звичне життя багатьох європейців того часу було нерозривно пов'язане з таким поняттям як "Free life", яке, по суті, було своєрідним стилем життя, що передбачав активний відпочинок і подорожі без зайвих речей.

І Франція, з її неповторними середньовічними замками і, зрозуміло, сам Париж були безумовними фаворитами в списку місць, обов'язкових для відвідування кожним мандрівником. У той час в самій романтичній столиці світу було кілька великих туроператорів. І якщо війна для всього світу вже давно закінчилася, то для них вона була в самому розпалі — йшла повномасштабна операція по завоюванню. Завоювання та утримання ринку, припливу нових туристів, екскурсійних маршрутів. Одним з провідних паризьких туроператорів того часу була компанія "Groupe Cityrama". Незважаючи на лідируюче становище, конкуренти все частіше намагалися урвати частину маршрутів, а разом з ними і частина трафіку і чималих грошей.
У повоєнний час практично всі туристичні та екскурсійні маршрути обслуговувались моделями ще довоєнних автобусів. І моделі ці були призначені більше для звичайного перевезення людей, часто не самого комфортабельного, ніж для милуванням пам'ятками архітектури. Невеликі бічні вікна автобусів тих років були призначені для проникнення в салон світла і дозволяли не пропустити свою зупинку, але абсолютно не відповідали екскурсійним потребам. Керівництво "Groupe Cityrama" все це розуміло і зваживши всі за і проти вирішило "махнути шашкою" — замість переробки наявного парку замовити власну розробку абсолютно нової моделі автобуса, яка б ідеально підходила для туристичних поїздок по Парижу.

Але промислові автопідприємства не цікавили подібні дрібні проекти, адже замовнику потрібно було всього кілька одиниць такої техніки, тому домовитися з ними не вдалося. Зате на пропозицію відгукнулося місцеве кузовне ательє "Currus". Вимоги до моделі були наступними: максимальне площа скла по всьому периметру авто; просторий салон, обладнаний за останнім словом техніки; незабутній дизайн автобуса. З урахуванням озвучених побажань через деякий час замовнику було запропоновано кілька ескізів.
Обраний був варіант двоповерхового автобуса зі скатним склінням дахів. Зрозуміло, для побудови подібної моделі потрібна була надійна база, здатна витримувати значні навантаження. Для неї було вибрано шасі вантажівки Citroen U55. Відкритий дах, величезна площа скління, все це налаштовувало на проведення відмінних оглядових екскурсій, а футуристичний дизайн в авіастилі безумовно приваблював туристів. Дах був виготовлений з тонованих скляних панелей бірюзового відтінку, які могли зніматись, після чого верхня палуба перетворювалась на кабріолет і використовувалась для прогулянок на відкритому повітрі в літні місяці.
Формально модель отримала похідну назву від донора шасі, назви компанії замовника і кузовщика, і звучала як Citroen U55 Cityrama Currus. Зовні автобус нагадував міфічного єдинорога. Найцікавіше, що місткість була всього 39 місць, зате кожне з них було надзвичайно комфортним. Нагадаємо, що компанія «А-Трансфер» пропонує таку послугу як оренда автобуса у Львові місткістю до 57 осіб для туристичних поїздок за розумними цінами. Вбудовані навушники, кондиціонер, а також знімна частина даху — ось деякі з можливостей, які представляв цей незвичайний автобус туристам, які купили квиток на оглядову екскурсію в ті роки. Зрозуміло, в салоні працював штатний екскурсовод і навіть бортпровідниця, що розносила пасажирам каву, прохолодні напої, сувенірну продукцію і буклети з описом пам'яток маршруту.
Вперше парижани побачили це диво в середині 1950 року. Саме влітку того року перший автобус вийшов на основний екскурсійний маршрут, розроблений "Groupe Cityrama". Сказати, що поява автобуса на паризьких вулицях викликала фурор — це не сказати нічого. Дизайн був настільки футуристичний і сміливим, що люди того часу питали: "Що це? Прибулець з космосу? Щось з фільму Флеша Гордона? Міраж?" Насправді це був самий комфортабельний туристичний автобус в Європі того часу. Ще більш несподіваним виявилося те, що для іноземних гостей нова модель виявилася майже недоступною. Справа в тому, що самі парижани мріяли прокотитися по знайомих вулицях на цьому чуду техніки. Кількість охочих виявивилась настільки великою, що доводилося бронювати квитки за місяць до екскурсійної поїздки.
Експеримент керівництва "Groupe Cityrama" виявився більш ніж успішним. Від клієнтів не було відбою. І це враховуючи, що автобус використовувався виключно для VIP-екскурсій по Парижу, а ціни на квиток були непідйомними для пересічного городянина. На хвилі такого успіху було замовлено ще дві моделі, які пізніше курсували за основними маршрутами міста. Автобус в одну мить перетворився на еталон екскурсійного сервісу і став незмінно асоціюватися з туроператором "Groupe Cityrama". Через деякий час, а саме в 1956 році, італійська компанія «Viberti» представила на Женевському автосалоні своє бачення автобуса з максимальною площею скління, що отримав назву «Golden Dolphin».
В даний час з'явилася ще одна альтернатива для невеликих груп людей. При організації VIP-екскурсій та туристичних поїздок в країни Європи, замість автобуса можна замовити Mercedes V-Class у Львові — висококомфортабельний мінівен, здатний задовольнити вимоги навіть самого вимогливого клієнта.
Зрозуміло, такий футуристичний красень просто не міг не засвітитися в кіно того часу. Насолодитися його видами можна в культовій франко-італійській фентезійній комедії 1960 року від режисера Луї Малля — "Зазі в метро" ("Zanzie dans le Metro") з Филиппом Нуаре та Катрін Демонжо в головних ролях. Деяка частина картини була знята безпосередньо в одному з автобусів Citroen U55 Cityrama Currus, зафіксувавши його інтер'єр, роботу бортпровідниці і всі технічні родзинки моделі.
В автопарку компанії «А-Трансфер» представлені автобуси для організації туристичних та екскурсійних поїздок як по Львову і Україні, так і за кордон. Для узгодження дати замовлення автобуса, уточнення цін і вибору найбільш відповідної моделі виходячи з її місткості, передзвоніть по одному з вказаних на сайті телефонів:
+38 (099) 901-0091, +38 (067) 371-0091
Оренда автобуса Львів — один із запитів, за яким знаходять компанію «А-Трансфер»!
|