DeSoto як підрозділ Chrysler Corporation
Нагадаємо, що американський автопром розвивався в умовах жорстокої конкуренції. Внутрішній ринок був насичений власними виробниками, серед яких були присутні і такі гіганти як Chrysler Corporation, Ford, General Motors і більш дрібні (але не менш амбітні) напівкустарні виробники, а з сусіднього континенту періодично нагадували про себе європейські концерни, поступово насичуючи американський ринок своїми успішними моделями.
Для початку трохи про саму марку DeSoto та історію її виникнення. Це один з підрозділів концерну Chrysler Corporation, основним призначенням якого було зайняти нішу американського авторинку в середній ціновій категорії, урвати шматок пирога у «General Motors», «Studebaker» і «Willys-Knight». В наш час оренда авто бізнес класу у Львові, які компанія «А-Трансфер» пропонує для своїх клієнтів за доступною ціною — це свого роду аналог середньої цінової категорії 50-х років минулого століття.
Датою заснування DeSoto прийнято вважати 4 серпня 1928, а ідея належить Уолтеру Персі Крайслеру — легендарному американському промисловцеві та автоінженеру, який починав свою кар'єру з простого прибиральника в залізничних майстернях, а згодом став відомий як засновник корпорації Chrysler. Уолтер до моменту заснування власної компанії в 1924 році був не стільки винахідником, скільки талановитим організатором — багатий досвід менеджера з виробництва автомобілів у філії Buick Motor дозволив йому об'єднати навколо себе фахівців автосправи і заразити їх власним ентузіазмом, в результаті чого виникла згуртована команда Chrysler. Розвиток нового автовиробника був настільки стрімким, що вже через кілька років концерн Chrysler Group LLC потіснив на ринку автопрому гігантів General Motors і Ford Motor Company. Це найстаріше тріо північно-американського автопрому згодом отримало неофіційну назву — велика детройтська трійка.
Хоча чіткий розподіл цінових секторів в американському автопромі відбувався в середині 30-х років, вже на початку 20-х виникла необхідність утримувати окремий модельний ряд або навіть марку авто в жорстких рамках діапазону цін — це було питанням престижу корпорації, успішної конкуренції і чіткої спрямованості авто на певного споживача. Уолтер був тією людиною, яка в автобізнесі намагалася контролювати якомога більше економічних секторів споживчого ринку — від доступних машин економ класу і до престижних моделей представницького. Якщо в сегменті елітних авто міцно вкоренилися моделі Chrysler, а масові народні машини були представлені маркою Plymouth (дочірній підрозділ Chrysler, розформований у 2001), то в середній ціновій категорії у Крайслера утворилася незаповнена ніша. Ця прогалину в ринку дуже турбувала Уолтера і не марно — дана цінова категорія була наймасовішою, а отже — такою, що приносить основний прибуток компанії. Створене практично з нуля підрозділ DeSoto було покликане повністю наситити авторинок в цій ніші. Більше того, для Уолтера цей сегмент ринку був настільки важливим, що DeSoto створювалася свідомо саме в той момент, коли переговори про купівлю ним компанії Dodge були на завершальному етапі (з 1928 року компанія Додж увійшла до складу корпорації Chrysler).
Исторія DeSoto і модельний ряд «Adventurer»
Таким чином, Уолтер Крайслер вже через чотири роки після заснування своєї корпорації, представив масовому покупцеві на авторинку Америки три нові марки — верхній сегмент недорогих моделей Plymouth, Dodge і новоспечену DeSoto. Назву DeSoto для нової марки авто Уолтер Крайслер обрав на честь іспанського мореплавця і конкістадора — Ернандо де Сото (1498 — 1542), який був першим європейцем, що перетнув річку Міссісіпі та очолив завойовницьку експедицію на північ від Мексики, вглиб території сучасних Сполучених Штатів.
В якості емблеми на капоті всіх моделей авто деякий час красувався бюст конкістадора Ернандо в шоломі. Варто відзначити, що зовнішній вигляд емблеми DeSoto зазнавав зміни протягом всієї історії існування марки авто — від бюста Ернандо, до геральдичних символів і звичайних написів.
Історія зміни дизайну моделей DeSoto неоднозначна — з одного боку вона різноманітна, з іншого — цілком передбачувана. У зовнішньому вигляді авто різних років присутні і власні авангардні і революційні рішення, і традиційні, звичні для американського ринку форми, і навіть натяки на відвертий плагіат. Дивуватися такому факту не варто, оскільки це характерно практично для всього детройтського автопрому.
Тим не менш, дизайнери від Крайслер цілком успішно створювали моделі, які були вдалим симбіозом класичних форм і самих передових віянь автомоди, а згодом навіть ставали знаковими для компанії. Сьогодні ми поговоримо про один з таких авто — DeSoto Adventurer. Якщо бути більш точним, — то про цілий модельний ряд "Adventurer" від DeSoto, який випускався наприкінці 1950-х.
Вперше світ побачив Desoto Adventurer в 1956 році. Спочатку це були тільки двохдверні седани, доступні лише в колірній схемі з використанням трьох кольорів — чорному, білому і золотому. Для стандартної моделі кінця 50-х авто мало досить передову комплектацію: радіо, електричний годинник, омивачі лобового скла, розкішну хромовану приладову панель, яка перегукувалася з екстер'єрними молдингами з боків машини і ковпаки "під золото". Всього за перший рік було продано 996 авто.
Наступний 1957 рік не став для "Авантюристів" особливим, за винятком появи кабріолета. В основному, це були дрібні косметичні зміни, які торкнулися кузова, форми молдингів і задніх габаритів. Вибір кольору був обмежений все тими ж трьома: чорним, білим і золотим, що аніскільки не бентежило покупців, оскільки це поєднання надавало автомобілям солідності і деякої розкоші. Як правило, така колірна схема використовується в машинах, призначених для різних урочистих заходів, наприклад — авто на весілля у Львові, які пропонує компанія «А-Трансфер» за доступними цінами. За календарний рік було виготовлено близько 1950 примірників авто.
1958 рік для модельного ряду приніс зміни в зовнішньому вигляді авто — він значно змінився, починаючи з нового дизайну решітки радіатора і установки здвоєних фар, і закінчуючи змінами профілю акулячого плавника та розташованих на ньому стопів і поворотів. Оновлення були не тільки косметичними, але і конструктивними — на авто встановлювалася передова система впорскування палива від «Bendix Corporation», а потужність двигуна збільшилась до 361 к.с. Дебют оновленого авто відбувся в січні на Чиказькому автосалоні.
Здавалося б, ніщо не віщувало біди сучасній, і головне — доступній за ціною моделі, якби не один, але дуже значний чинник — чергова депресія в США, що почалася ще в 1957 і загорнута економістами в більш "солодкий" термін — "рецесія". Суті процесів в економіці штатів новий термін не змінив — жорстка депресія найпомітніше вдарила по виробниках автомобілів саме середньої цінової категорії, до яких належали всі моделі Desoto. По суті, 1958 рік можна назвати початком кінця всього підрозділу Chrysler Corporation — Desoto. За рік було продано всього 432 одиниці "Авантюристів", серед яких 350 седанів і 82 кабріолета.
Чи можна назвати кінець автомобільної марки Desoto очікуваним і закономірним? Можна. І навіть потрібно. Справа в тому, що ще в 1957 році менеджмент Chrysler Corporation чітко прогнозував спад продажів по підрозділу Desoto в цілому — виробничі потужності були переведені на економічний режим, а чотириразовий спад продажу модельного ряду "Авантюристів" в 1958 тільки підтвердив ці прогнози. Крах Desoto хоч і почався в результаті рецесії, але основними винуватцями були менеджери дочірньої компанії, а рада директорів самого Крайслера. За деякими даними, керівництво не змогло досягти спільної стратегії виходу з кризи, стався розкол, в результаті якого одна половина ради намагалася зробити все для збереження підрозділу Desoto, друга — остаточно відмовитися від нього, а звільнені потужності і засоби перенаправити на розвиток головного підрозділу Chrysler. Цим, з одного боку, пояснюється потужна рекламна компанія Desoto в самий розпал рецесії 1958 року народження, покликана перетягнути частину клієнтської бази у конкурентів «Ford» и «GM», з другого — саботування потужностей і обсягів виробництва, підвищення дилерських цін на моделі, що призвело до розмивання цінового сектора автомобілів Desoto. Ще одним значним мінусом стало відверте використання дизайнерських рішень від більш вдалих і дорогих моделей Chrysler. Простіше кажучи — Desoto втратило індивідуальність і власний стиль.
В автопарку Компанії «А-Трансфер» запропоновані моделі автомобілів, что зможуть задовільніті вимогам будь якого клієнта. Для узгодження дати замовлення авто і уточнення цін, передзвоніть по одному з вказаних на сайті телефонів:
+38 (099) 901-0091, +38 (067) 371-0091
Оренда авто Львів — один з запитів, по яким знаходять компанію «А-Трансфер»!
|