Mercedes-Benz 680S Torpedo Roadster 1928 року від Якова Савчика
Ось і настав час поговорити про історію зародження та розвитку спорткарів, що виготовлялися компанією Mercedes-Benz. Точніше, про одного з його яскравих представників — моделі Mercedes-Benz 680S Torpedo Roadster в кузові від самобутнього дизайнера Якова Савчика. Для цього трохи зануримося в період випуску всіх моделей споркаров S, SS, SSK і SSKL, які згодом були виділені в одну лінійку. Сьогодні цю лінійку можна взяти в оренду Mercedes-Benz S-клас у Львові.
Початком робіт по створенню Mercedes-Benz S (Sport) прийнято вважати лютий 1927 року. Основною концепцією при розробці було створення швидкісних моделей авто преміум класу. По суті, основна ідея звучала як: "ми створимо спортивний автомобіль, який буде експлуатуватися не тільки в якості ралійного боліда, але і цілком придатний для повсякденної експлуатації, до того-ж, буде доступний приватним особам".
Mercedes-Benz 680S vs 26/120/180 hp
Через нестачу фінансування було вирішено взяти за основу раніше випущену вкорочену спортивну модель «К» (kurz — «короткий»), а саме раму із сталевих катаних профілів U-подібного перетину. Від попередника новинці дісталися і три хромованих вихлопних патрубка, що виходять справа з моторного відсіку і характерний вий компресора, який порівнювали зі звуком труб Єрихону або криками Валькірії. Робочий об'єм шестициліндрового рядного двигуна був збільшений до 6,8 л., що підвищило потужність в звичайному режимі до 120 к.с. а в режимі турбонаддува до 180 к.с (коли водій протискуєте педаль газу майже до самої підлоги, зчеплення включалося, додаючи двигуну 60 к.с. потужності). Сам же двигун був оснащений механічним компресором Рутса і мав водяне охолодження.
Для більш рівномірного розподілу навантаження на осі двигун був опущений і зміщений назад, а задні ресори були перенесені під міст, що дозволило значно знизити висоту автомобіля. Живлення двигуна було двохкарбюраторним. При цьому в кожному циліндрі було встановлено по дві свічки запалювання з незалежними джерелами: напруга на одну подавалося від магнето, на іншу — від акумуляторної батареї.
Звичайні дорожні автомобілі мали абсолютно незвучні позначення: 26/120/180 hp, спортивні автомобілі з більш потужним двигуном — 26/170/225 hp. Пізніше всі ці автомобілі набули більш звичної назви, такої як Mercedes-Benz 680S. За всю історію компанією було створено всього 146 автомобілів. Чому "всього"? Для гоночних спорткарів це дуже багато, для рядовий лінійки — вкрай мало.
У чому полягала різниця між спортивними болідами і авто для звичайної експлуатації? Крім збільшеної потужності двигуна, основна візуальна відміна спорткарів — це відсутність бічних дверей і заднього ряду сидінь, максимальне зменшення ваги за рахунок відмови від будь-яких предметів розкоші в обробці салону, що було розумним для ралійних моделей.
Що ж залишалося для авто цивільного сектора? Mercedes-Benz, як поважаюча себе і своїх клієнтів компанія, пропонувала моделі з встановленим на заводі комфортабельним чотиримісним відкритим кузовом. Хоча він мав один істотний недолік — у нього не було передбачено багажника. Тому, при необхідності, багаж возили в сумках, закріплюючи їх до підніжок автомобіля. Все це створювало певні труднощі при посадці і висадці. По суті, мова йде про звичайну базову комплектацію для елітних люксових моделей авто VIP класу, які трансферна компанія «А-Трансфер» пропонує в оренду з водієм у Львові.
Подібний стан справ не влаштовував навіть пересічного покупця, що вже говорити про особливо вибагливих, готових додатково оплачувати ексклюзивність і без того дорогий бази. Для таких клієнтів в ті роки існувало безліч кузовних майстерень, де окремо можна було замовити кузов і обговорити всі деталі по вибору оздоблювальних матеріалів для оформлення салону. Однією з таких майстерень було ательє Jaques Saoutchik, в якій і був зібраний кузов для героя нашого оповідання.
Jaques Saoutchik — з мебляра в легендарного кузовщика
Яків Савчук народився в 1880 році в Російській імперії в Кодайново (нині м Дзержинськ, Білорусь). Потомствений мебляр емігрував з родиною до Франції близько 1899 року, де і було прийнято рішення про незначну зміну прізвища на Савчик (Jaques Saoutchik) — такою вона була благозвучнішою для французького вуха. На новому місці він зайнявся і новою перспективною в той час справою — будівництвом на замовлення кузовів для легкових автомобілів. На початку століття автомобільні фірми поставляли тільки шасі з агрегатами, а кузов покупець замовляв на свій смак в одній з численних майстерень. Незважаючи на поширення конвеєрного виробництва, ця послуга залишалася важливою і пізніше.

У 1905 році Савчик відкрив власну майстерню в західному передмісті Парижа Neuilly-sur-Seine. Досвід в конструюванні меблів і знання особливостей оздоблювальних матеріалів дозволили йому до 1920 року стати провідним в кузовному бізнесі. Його роботи відрізнялися високою якістю і особливим стилем, завдяки чому ательє набуло популярності серед заможних покупців. Кузови Савчика ставилися на шасі дорогих і престижних марок — «Isotta Fraschini», «Duesenberg», «Bugatti», «Delahaye», «Pegaso» та інших. Більш того, видатний кузовщик був єдиним, хто виготовляв кузова для марки «Bucciali» — французького виробника елітних автомобілів. За весь час вдалося зробити 151 автомобіль, які як і раніше вважаються елітними і цінними у колекціонерів. Для «Bucciali» кузова будував виключно Савчик особисто. На жаль, компанія закрилася в 1933 році, не витримавши згубного впливу Великої Депресії.
Автомобілі Савчика займають помітне місце серед творів прикладного мистецтва. Хоча становлення Якова як дизайнера довелося на період розквіту модерна, все ж перевагу в своїх роботах він віддавав стилю ар деко. Після Другої світової війни попит на кузова майже зійшов нанівець. У 1952 році Яків Савчик відійшов від справ, повністю передавши своє підприємство синові, а незабаром ательє і зовсім закрилося.
В даний час автомобілі з кузовами роботи ательє Савчика є предметом колекціонування. Так Mercedes-Benz 680S Torpedo Roadster в серпні 2013 року був проданий з аукціону Sotheby's за 8,25 мільйона доларів, а роком раніше саме ця модель виграла американський «Конкурс елегантності в Пеббл-Біч» (Pebble Beach Concours d'Elegance).
Компанія «А-Трансфер» пропонує оренду мерседес у Львові будь-якого класу і за розумними цінами: від бізнес-моделей до авто VIP класу, а також позашляховики і розкішні лімузини для проведення весільних заходів. Для узгодження дати замовлення авто, уточнення цін і побажань до замовлення, зателефонуйте за одним із вказаних на сайті телефонів:
+38 (099) 901-0091, +38 (067) 371-0091
Оренда авто преміум класу у Львові з «А-Трансфер» — вибір успішної людини!
|