А-Трансфер

пасажирські перевезення

оренда автомобіля у Львові

оренда мікроавтобуса

оренда автобуса

зустрічі гостей в аеропорту

трансфери по Україні та Європі

автомобіль на весілля

+38 (099) 901-0091

+38 (067) 371-0091

 

Оренда
автомобіля

Комфорт клас

Бізнес клас

VIP клас

Позашляховики

Лімузини

Мерседеси

Оренда
мікроавтобуса

до 8 чол.

до 21 чол.

Оренда
автобуса

до 36 чол.

до 80 чол.

Оренда авто
на весілля

Автомобіль на весілля

Легендарні моделі авто

Mercedes 300 – Аденауер

Mercedes 300SL — Gullwing

Mercedes-Benz 540K

Mercedes-Benz W125

Mercedes-Benz W140

Mercedes-Benz 680S

Лімузини Mercedes 600

Cadillac Eldorado

Cadillac Аль Капоне

DeSoto Adventurer

Edsel — «E-Car» від Ford

Мікрокари Messerschmitt

Isetta — лінійка від BMW

Isetta — історія двійників

Duesenberg Midnight Ghost

Скарабей від Stout Scarab

Історія Volkswagen T1

Автомотриса Lux-torpeda

Golden Dolphin від Viberti

Le Sabre від Харлі Ерла

Tucker Torpedo

Talbot-Lago T150

Citroen U55 Cityrama

Зоряний Astra-Gnome

ЗІС-127 — лайнер СРСР

 

Le Sabre — унікальний концепт-кар 1951 року від Харлі Ерла

Сьогодні ми поговоримо про те, хто саме і яким чином впливає на становлення автомобільного дизайну, задає загальний напрямок в цій галузі, а іноді і диктує незаперечні умови, не послухатися яких — значить втратити ринок збуту своєї продукції.

Le Sabre XP-8 1951 року

На прикладі однієї людини і його творіння ми покажемо, як в світ автопрому вриваються найсміливіші рішення, такі як "акулячі плавники", аеродинамічні форми, бампери-кулі, не кажучи вже про нові матеріали і революційниі технічні рішення, - значна частина з яких першими з'являються на авто VIP класу, широкий автопарк яких компанія «А-Трансфер» пропонує в оренду у Львові.

Харлі Ерл — законодавець моди американського автопрому

А людиною цією є Харлі Ерл (Harley Jefferson Earl) — майстер автомобільного дизайну, засновник і керівник відділу стайлінгу General Motors, який стояв біля витоків зародження тенденції використання в автомобільному дизайні стильових знахідок і форм з області авіації. Примітно, що Харлі Ерла можна вважати спадковим дизайнером авто. Його батько, Джейкоб Вільям Ерл, був власником невеликої компанії «Earl Carriage Works» з виробництва та ремонту гужових возів та екіпажів.

Харлі Ерл

Харлі ще в шкільні роки після уроків працював в компанії батька і, так би мовити, зсередини вбирав тонкощі ведення бізнесу і знайомився з промисловим дизайном. При цьому, дизайн був пов'язаний відразу з декількома галузями технічного прогресу. Так, з початку XX століття компанія перейшла на випуск кузовів для автомобілів, а до 1910-х років повністю переключилася на автомобільні замовлення і з 1910 року називалася «Earl Automobile Works». Компанія також займалася виготовленням колісниць, диліжансів і т.п. для Голлівуду, виробництвом фюзеляжів для літаків «Glen L. Martin Company» — компанії-прабатька «Lockheed Martin Corporation».

Після закінчення Стенфордського університету в 1918 році, де Харлі навчався інженерній справі, він повністю перейшов на роботу в фірму батька, відповідаючи за питання дизайну та зв'язків з клієнтами. А вже через рік на автошоу в Лос-Анджелесі були представлені моделі Marmon Phaeton та Chandler Town Car, кузови для яких були спроектовані особисто Харлі Ерлом.

Ці розкішні авто стали безперечними фаворитами виставки, а газета Los Angeles Times відзначала: "Можливо, найбільш вражаючими місцевими моделями на виставці є авто, побудовані Earl Auto Works, чиї сенсаційні Chandler і Marmon привертають величезні натовпи. Ці автомобілі розроблені Харлі Ерлом, місцевим виробником, який лише три роки тому прославився стрибками в університеті Південної Каліфорнії, і тепер прославився, практично відразу, як законотворець автомобільної моди...".

Успіхи молодих талантів ніколи не залишаються непоміченими, тим більше, коли вони підігріваються пресою. Так сталося і у випадку з Ерлом. Успіх привернув до нього увагу Дона Лі, власника «Don Lee Coach & Body Works», який придбав сімейний бізнес Ерла. Дон Лі не тільки залишив Джейкоба Вільяма Ерла на колишній посаді керуючого, а й призначив Харлі Ерла головним конструктором. Під керівництвом Ерла в «Don Lee Coach & Body Works» щорічно створювалося близько 300 автомобільних кузовів. Ерл особисто створював дизайн автомобільних кузовів і робив невеликі глиняні моделі для демонстрації замовникам.

Le Sabre 1951 року Le Sabre — концепт-кар 1951 року від Харлі Ерла Le Sabre від Харлі Ерла

Наступною акулою автобізнесу, якому сподобався Харлі, був Фред Фішер — один із засновників компанії «Fisher Body», що виробляла закриті кузои для легкових автомобілів General Motors і згодом стала її складовою частиною. Фред Фішер наполегливо рекомендував Ерла головному керуючому Cadillac Лоуренсу Фішеру. Під час візиту до Каліфорнії молодший президент General Motors Альфред Слоан і Лоуренс Фішер зустрілися з Ерлом і запропонували йому надавати послуги Cadillac в якості інженера-консультанта. Через дев'ять місяців питання було остаточно вирішене і Ерл переїжджає в Детройт на постійне проживання, щоб взяти на себе керівництво новим відділом General Motors — "Секції естетики та кольору".

Le Sabre XP-8 — первісток епохи хвостових плавців

Працюючи начальником відділу дизайну корпорації General Motors, Харлі створив безліч унікальних проектів: деякі з них йшли в серію, інші залишалися на рівні концептів, з багатьох стилістичні рішення перекочовували на інші моделі. Але наша розмова сьогодні зводиться всього до одного авто, мабуть, самого улюбленого Ерлом — кабріолету «Le Sabre» (повна назва моделі — Le Sabre XP-8).

Le Sabre 1951 року Le Sabre — концепт-кар 1951 року від Харлі Ерла Le Sabre від Харлі Ерла

Відмінними рисами цього концепт-кару були «літакове» панорамне вітрове скло, що заходить на боковину кузова, та хвостові плавники, що стали характерними для багатьох автомобілів кінця 1950-х років, про які ми вже раніше писали: в модельному ряду Adventurer від DeSoto і різні їх типи в лінійці Eldorado від Cadillac.

Проект був повністю закінчений в 1951 році, хоча ідею його створення Ерл виношував ще з середини 40-х. А простежити цей зв'язок можна, якщо згадати про перший концепт-каре в історії автомобілебудування — «Buick Y-Job» 1938 року, дизайн якого також належить Харлі Ерлу. Цей прототип не призначався для серійного виробництва, а був виготовлений лише як носій нових ідей і радикальних рішень. Але! Що відрізняє Ерла від багатьох інших конструкторів — всі концептуальні моделі за його авторством являють собою не виставкові макети, а повнофункціональні автомобілі, пристосовані для пересування по дорогах загального користування. Не виключенням був і Le Sabre — протягом наступних двох років Ерл використовував його в якості особистого транспорту.

Harley Jefferson Earl Харлі Ерл Харлі Ерл

Тепер перейдемо до технічої сторону питання. Корпус авто був виготовлений з алюмінію, магнієвого сплаву і скловолокна (нагадаємо, що серійно кузова зі склопластику з'явилися тільки в 1952 році на моделі Chevrolet Corvette C1). Автомобіль оснащувався двигуном V8 робочим об'ємом 3,5 л, який міг працювати на бензині або метанолі (як гоночні родстери) і мав розташований ззаду трансексл на основі автоматичної коробки передач Buick Dynaflow, згодом заміненої на GM Hydramatic.

Крім цього, Le Sabre мав безліч передових функцій, а саме: 12-вольтову електричну систему (більшість американських автомобілів того часу мали 6 вольт), підігрів сидінь, що ховаються за імітацією повітрозабірника реактивного двигуна фари головного світла (в 1960-х і 70 х роках фари що ховаються отримали в США широке поширення), бампери з «кулями» (пізніше використані в дизайні серійних Cadillac 1957-59 років), датчики дощу, і навіть електричні роз'єми шасі для швидкої заміни шин, ідея, яка тільки через десятиліття буде запозичена Формулою-1.

Le Sabre 1951 року Le Sabre — концепт-кар 1951 року від Харлі Ерла Le Sabre від Харлі Ерла

І остання ремарка, пов'язана з "хвостовими плавниками", що уособлювали собою цілу епоху американського автопрому. Існує думка, що подібний декор на задніх крилах авто безпосередньо пов'язаний з авіацією. Такі плавники почали активно виявлятися в ескізах дизайнерів після організованого в 1939 році Харлі Ерлом для підлеглих закритого показу новітнього двухбалочного винищувача Lockheed P-38D Lightning, який дуже вразив дизайнерів. Хоча це питання є спірним: вертикальні стабілізатори (правда в основному розташовані по центру, за "однокільовою схемою") стали з'являтися на автомобілях ще в першій половині тридцятих з розвитком аеродинаміки, а дещо пізніше були зроблені перші спроби їх реалізації і на автобусах - прикладом може послужити хоча б Golden Dolphin від Viberti.

Le Sabre на пляже

Незважаючи на те, що цей проект Харві так і залишився тільки прототипом, саму ідею GM через 8 років реалізував в новому модельному ряду під брендом Buick, зберігши при цьому оригінальну назву — «Le Sabre». В даний час Le Sabre зберігається в музеї General Motors Heritage Museum і періодично з'являється на всіляких автомобільних шоу, де незмінно продовжує притягувати до себе здивовані погляди.

Компанія «А-Трансфер», в числі інших послуг, пропонує і оренду авто на весілля у Львові на будь-який смак і бюджет. Для узгодження дати замовлення авто, уточнення цін і типу прикрас для проведення весіль, передзвоніть по одному з вказаних на сайті телефонів:

  +38 (099) 901-0091,   +38 (067) 371-0091

Оренда авто у Львові з «А-Трансфер» — це легко, надійно та престижно!

 

© «А-Трансфер» – оренда легкового автомобіля
з водієм, оренда представницького авто.
2012 A-Transfer.com.ua – трансфери, прокат авто,
пасажирські перевезення по Україні та Європі.

•   оренда автомобіля на весілля
•   зустрічі гостей в аеропорту та з/д вокзалі
•   оренда автобусів та мікроавтобусів
•   трансфери по місту та за його межами

Телефони: +38 (099) 901-0091
                         +38 (067) 371-0091
E-mail: atransfer.com.ua@gmail.com
E-mail: info@a-transfer.com.ua