Срібні стріли від Mercedes-Benz
Компанія «А-Трансфер», основним пріоритетом якої є оренда Мерседес у Львові, продовжує публікацію серії матеріалів з циклу "історія світового автопрому". Пропонуємо поговорити про автомобілі, які кидали виклик часу, матеріалам та технологіям, набагато випереджаючи їх — гоночні моделі. Раніше ми вже знайомили читачів з деякими спорткарами від баварського виробника, наприклад, з перлиною довоєнного автопрому Німеччини — родстером Mercedes-Benz 540K середини 30-х, та екстравагантним купе Mercedes-Benz W198 (300SL) початку 50-х.
Mercedes-Benz W125 «Rekordwagen» — абсолютний рекордсмен
Отже, першимм в нашому переліку буде Mercedes-Benz W125 «Rekordwagen» — побудований в кінці 30-х років, що 28 січня 1938 встановив світовий рекорд швидкості — 440 км/год. Прототипом боліду був Mercedes-Benz W125 — творіння талановитого німецького інженера Рудольфа Уленхаута, який спочатку проектувався виключно як машина для спортивних змагань. Завдяки своєму 8-циліндровому рядному мотору, W125 на штатному паливі розвивав потужність, що дорівнювала 595 кінських сил. До речі, на двигун припадала третина від загальної ваги автомобіля.
Приємним відкриттям для Уленхаута став той факт, що під час випробувань тестова паливна суміш метанолу і бензолу в потрібних пропорціях, збільшувала генеровану пікову потужність до 640 кінських сил. Завдяки цьому в 1937 році Mercedes-Benz W125 розвинув максимальну швидкість в 300 км/год.
Надихнувшись гідним результатом, Рудольф приступив до конструювання ще більш потужного авто. Наступна модель Mercedes-Benz W125 дуже скоро отримала приставку «Rekordwagen», що не потребує перекладу. Рамна конструкція кузова з клиноподібною хвостовою частиною імітувала краплю води. Згідно вимірів, інженери компанії зменшили коефіцієнт аеродинамічного опору до сенсаційного (для свого часу) значення Cd в 0,157. Завдяки конструкторським змінам силового агрегату і установці передового газорозподільного механізму, потужність боліда була збільшена до 725 кінських сил.
28 січня 1938 року німецький гонщик італійського походження — Рудольф Караччіола, встановив світовий рекорд швидкості, розігнавшись на автомобілі Мерседес-Бенц W125 «Rekordwagen» до 433 км/год. Рекорд не вважали абсолютним, оскільки англієць Джон Айстон ще в попередньому році перевищив на боліді-рекордсмені з двома авіаційними двигунами "Роллс-Ройс" 500-кілометрову планку. Але особливістю досягнення Караччіоло було те, що він встановив свій рекорд не на спеціальній трасі, а на звичайному двополосному міжміському шосе Франкфурт-Дармштадт.
Втім, треба зазначити, що в той самий січневий день 1938 року інший німецький гонщик — Бернд Роземейєр загинув на тій самій ділянці траси, намагаючись побити тільки що встановлений рекорд Караччіоло. Його гоночний автомобіль фірми Auto Union на швидкості близько 440 км/год втратив зчеплення з дорожнім полотном, не впорався з керуванням, злетів з шосе і врізався в опору шляхопроводу. До недавнього часу ніхто більше не намагався їздити по автострадах з такими швидкостями, тому результат Караччіоло протримався 79 років. Для порівняння, — автомобіль Bugatti Veyron Super Sport's 2012 року розвиває швидкість до 431 км/год.
Нагадаємо, що Ви в будь-який момент можете взяти в оренду авто VIP класу у Львові, серед яких в автопарку «А-Трансфер» є такі моделі, як Mercedes E-class W213, Mercedes S-class W222 AMG, мікроавтобуси Mercedes V-class та інші, за цілком демократичними цінами.
«Schwarzer Vogel» — політ, що так і не відбувся
Ще один проект срібних стріл від баварців — тривісний гоночний автомобіль Mercedes-Benz T80. Його можна назвати проектом ідеї, проектом мрії, проектом престижу… Створений у 1939 році для єдиної мети — встановлення світового рекорду швидкості на суші, але, через початок Другої світової, так і не зробив жодної спроби здійснити її. Але, про все по порядку…

Ідея створення цього монстра швидкості належить німецькому гонщику Хансу Старку. Провідним конструктором команди інженерів і дизайнерів моделі виступав Фердинанд Порше. Ідейно і фінансово проект підтримував особисто рейхсканцлер Німеччини Адольф Гітлер, який в 1933 заявив, що його країна буде виступати і перемагати на всіх гоночних трасах світу і доведе технічну перевагу своїх машин. Для мотивації виробників їм були обіцяні чималі субсидії тим, хто зможе створити швидкісні автомобілі, які доведуть особливу геніальність німецької конструкторської думки і перевагу над іншою частиною світу. Наприклад, бюджет проекту «Schwarzer Vogel» склав більш ніж 600.000 німецьких марок, що для того часу було гігантським вкладенням коштів — золотий час для конструкторів спорткарів.
Спочатку в 1937 році кузов проектувався для швидкості в 550 км/год, в 1938 році було заявлено, що потрібно розганяти до 600 км/год. До кінця 1939 року Ханс Штук заявив, що автомобіль встановить світовий рекорд з максимальною швидкістю в 750 км/год. По завершенню проекту в 1939 році автомобіль важив 2900 кг. Над його аеродинамікою працювали Йозеф Міклі, який створив і пізніше запатентував антикрила з боків, і Фердинанд Порше, який спроектував кабіну і роздвоєну хвостову частину. В результаті їхніх зусиль коефіцієнт аеродинамічного опору становив всього Cd 0,18.
Двигун для автомобіля був запозичений у літака Messerschmitt Bf 109. Дванадцятициліндровий V-подібний Daimler-Benz DB 603 мав обсяг 44,5 л. і розвивав потужність 3000 к.с. на суміші з метилового спирту (63%), бензолу (16%), етилового спирту (12%), ацетону (4,4%), нітробензолу (2,2%), авіаційного гасу (2%) і ефіру (0, 4%). Система охолодження — водно-метанолова. Двигун передавав крутний момент на дві задніх вісі.
Випробування були призначені на січень 1940 року і повинні були проходити на спеціальній дільниці автобану Дессау. Перед випробуваннями автомобіль повинні були представити Гітлеру. Для цього його збиралися перефарбувати в національні кольори Німеччини і прикрасити орлом і свастикою, за що його прозвали «Schwarzer Vogel» (чорний ворон). Але війна, що почалася, зруйнувала всі плани. Т80 був евакуйований до Каринтії, а двигун знятий і поставлений на літак. Автомобіль зберігся і в даний час знаходиться в музеї Mercedes-Benz в Штутгарті.
Компанія «А-Трансфер» пропонує трансфери по Львову, Україні та Європі, зустрічі гостей в аеропорту і на з/д вокзалі, організацію екскурсій, розважальних і ділових поїздок для будь-якої кількості людей, поїздки за кордон. Для узгодження марки авто, дати замовлення, уточнення цін або інших побажань до замовлення, зателефонуйте за одним із вказаних на сайті телефонів:
+38 (099) 901-0091, +38 (067) 371-0091
Оренда Мерседес у Львові з «А-Трансфер» — це легко, надійно та престижно!
|