Edsel — «E-Car» від Ford
Edsel — раніше один з самостійних підрозділів Ford Motor Company, що залишився в історії північноамериканського автомобілебудування практично відразу після оголошення про своє відкриття. Спочатку «Едсел» — власна назва, що належала рано померлому синові Генрі Форда, яка згодом стала прозивним серед світових маркетологів і що означає тільки одне — «повний провал».
Початок історії створення проекту «E» (саме таку назву носила вся лінійка майбутніх авто ще на момент проектування) відноситься до середини 50-х років минулого століття, коли ринок американських авто був представлений моделями «великої трійки» — від General Motors, Ford Motor Company та Chrysler Corporation. В умовах жорсткої конкуренції, і особливо з огляду на малоприбутковий випуск низькобюджетних авто, в компанії Форд виникла серйозна стурбованість прогавиною у власному модельному ряді авто середньої цінової категорії, оскільки General Motors пропонувала три марки, Chrysler — дві, а Форд задовольнявся лише маркою «Mercury». Після аналізу ринку і структурної реорганізації всіх підрозділів компанії, в 1955 році і почалася розробка модельного ряду «E-Car», що згодом отримав назву Edsel. Аналогом цієї ніші можна вважати авто бізнес класу, які компанія «А-Трансфер» пропонує в оренду у Львові.

Казуси нових авто почалися ще на моменті їх проектування — менеджери Форда звернулися в рекламне агентство «Foote, Cone & Belding» для підбору майбутнього назви для нових авто, яке повинно було бути звучним, легко читатися, запам'ятовуватися і складатися не більше, ніж з двох складів. В результаті маркетологами був запропонований список з 6000 назв, з яких було відібрано тільки десять, але жодне з них так і не було використано. Замість них було вибрано ім'я Едсела Форда, навіть незважаючи на те, що клан Фордів був категорично проти цього (зокрема, Генрі Форд II не бажав «бачити ім'я свого батька, що оберталось би на колісних ковпаках автомобілів по всій країні»), але до їхньої думки, після проведеного раніше акціонування компанії, вже практично не прислухалися. Найбільші "принади" нової лінійки для своїх власників і дилерів виявлялися в процесі експлуатації авто і навіть на передпродажному етапі. Однак, повернемося в 1958 рік...
До моменту анонсування відкриття нового підрозділу Edsel, в його модельному ряду був представлений повний асортимент повнорозмірних легкових і вантажопасажирських автомобілів, з практично усіма можливими в ті роки варіантами кузовів і комплектацій. Ціновий діапазон нових авто — від $ 2,500 до $ 3,800 повністю зайняв среднебюджетной нішу, моделей Ford і Mercury що вже існували, і тільки "розмазав" традиційний для американців ціновий діапазон — це один із прикладів невдалого "революційного" перерозподілу цінових сегментів.
Модельний ряд Edsel
Лінійка моделей Edsel складалася з наступних авто:
• Edsel Ranger по ціні $2,484-$2,643 — конкурував з власним низькобюджетним Ford Fairlane 500 та середньобюджетним Mercury Medalist;
• Edsel Pacer по ціні $2,700–$2,993 — конкурував з власним середньобюджетним Mercury Monterey;
• Edsel Corsair по ціні $3,311–$3,390;
• Edsel Citation по ціні $3,500–$3,766 — конкурував з власним середньобюджетним Mercury Montclair.
Як видно, маркетологи Форда, з ідеї всього лише розширити асортимент бюджетних авто, спробували повністю перебудувати звичну концепцію низько- і среднебюджетніков. В результаті — повне "розмазування" бюджетних рамок, введення плутанини в звичні серед простих обивателів сегменти, і, що найголовніше — конкуренція з власними моделями Ford і дочірньої Mercury.
Якщо зупинитися на дизайні модельного ряду нових авто — саме на тому, до чого американський авторинок пред'являв підвищені вимоги, то тут Edsel пропонував як класичні образи і лінії, так і інноваційні, які "не зовсім" відповідали духу часу. Перш за все, всі моделі Edsel мали довгу колісну базу — навіть невеликі на той час Edsel Ranger і Edsel Pacer були побудовані на 118-дюймовій фордівській базі, а це майже 3 метри, в той час, як більші моделі Corsair і Citation запозичили базу в 124 дюйма від моделей Mercury. Пластика автомобілів була досить складна, численні хромовані декоративні накладки і величезні панорамні і задні скла повністю відповідали духу часу, але були і нововведення, які далеко не всі прийняли радо. Перш за все, були відсутні ультрамодні "акулячі плавники" на задніх крилах авто — замість них пропонувалися "гребінці" (кулеподібні виштамповки з блискучим молдингом та контрастним кольором), які помітно програвали "плавникам" в питанні візуального збільшення авто. Ще більше нарікань викликала вертикальна овальна решітка радіатора — візитна картка всіх моделей Edsel, яка з легкої руки журналістів отримала назву «Понтіак, що проковтнув лимон», «хомут», «сидіння унітаза» та інші, менш цензурні прізвиська.
Ще один важливий момент, який вбив Edsel — це якість збірки всіх моделей, проблеми з яким з'ясувалися буквально з перших днів презентації нових авто. Цьому є кілька пояснень — на відміну від моделей Ford і Mercury, для виробництва автомобілів Edsel не був побудований спеціалізований завод і не притягувався спеціально навчений персонал — замість цього моделі збиралися "паралельно" з Фордами і Меркурі на додаток до вже наявних замовлень, часто не маючи повноцінних виробничих ліній, "заточених" саме під потрібну модель, без повної технічної документації і, відповідно, без належного контролю якості. Як результат — багато авто приходили до дилерів в напівзібраному вигляді, без запчастин в багажниках, з криво встановленими кузовними деталями і жахливими зазорами, а бонусом для кінцевого покупця була відсутність інструкції з обслуговування авто. Після першої хвилі продажів Едселю послідував могутній шквал повернень, гарантійних ремонтів та напрямків для доукомплектації, що послужило ще однією неприємною розшифровкою назви серед автомеханіків і сервісних центрів Edsel — «Every Day Something Else Leaks» (буквально — "кожен день нова поломка"). Погодьтеся, для іміджу нової марки — це далеко не плюс.
Однак, найзначніша мильна бульбашка від Edsel — це повна таємничість і засекреченість усього, що стосувалося як технічних даних нових авто, так і їх зовнішнього вигляду. До офіційної прем'єри 4 вересня 1957 року народження, яка була оголошена «Днем Едсела», мало хто уявляв собі справжній вигляд моделей — рекламні зображення всіх Едселю були або накриті тканиною, або представлені як розмиті знімки мчать по хайвею авто, на яких ледве вгадувався навіть загальний силует. Але рекламна кампанія була настільки широкомасштабною і потужною, що багато хто в той час говорили про неї, як про одну з найдорожчих для Форда. Особливго фурору презентація нових моделей не справила, і американський авторинок знаходився в деякому подиві, викликаному протиріччям між масштабністю реклами і тим, що вони побачили. Як охарактеризували згодом критики мас-медіа подібний хід від Форда — «За такою кількістю диму виявилося занадто мало вогню».
Продажі всього модельного ряду Едселю до 1959 року впали впали настільки, що фінансові втрати Форда склали близько $ 350 000 000. За історію існування марки було створено 110 847 моделей, з яких до наших днів збереглося не більше 6000 екземплярів. Відреставровані моделі популярні серед колекціонерів і часто використовуються, наприклад, в такому сегменті послуг, як замовлення авто на весілля в ретро стилі.
В автопарку компанії «А-Трансфер» представлені моделі, які зможуть задовольнити вимоги будь-якого клієнта. Для узгодження дати замовлення авто, уточнення цін і узгодження типу прикрас для проведення весіль, передзвоніть по одному з вказаних на сайті телефонів:
+38 (099) 901-0091, +38 (067) 371-0091
Оренда авто Львів — основний запит, по якому знаходять компанію «А-Трансфер»!
|