Дрімлайнер Golden Dolphin від Viberti
Італійська компанія «Viberti», заснована в 1922 році в Туріні, в даний час мало кому відома, хоча в середині минулого століття була одним з європейських законодавців автомобільної моди. Заснована як невелика сімейна майстерня з виробництва причепів, незабаром освоює виробництво як цивільних, так і військових транспортних засобів, що поставляються, серед інших, під час Другої світової війни в Італійські збройні сили. Також Viberti щільно співпрацює майже з усіма транспортними компаніями, які в той час працювали в Італії і Європі.
Окремо варто відзначити, що Viberti не відмовилася від своєї первісної ідеї і стала безумовним лідером італійського ринку з будівництва причепів і напівпричепів, а після закінчення Другої світової війни, вже до початку 50-х, досягла абсолютного лідерства в цьому секторі і на ринку Європи. У 50-і, з початком повального захоплення двоколісними транспортними засобами, Viberti зуміла відхопити значну частину і цього ринку, випустивши кілька успішних моделей мопедів під брендом «Vi-Vi».
Як і властиво всім кузовним ательє, Viberti займалася розробкою та виготовленням кузовів з використанням вже готових шасі (в основному від компанії Fiat). І тут доводилося докладати масу зусиль, щоб залишатися на плаву, оскільки в даному секторі серйозними суперниками виступали навіть невеличкі майстерні, здатні запропонувати оригінальний дизайн при демократичній ціні і, таким чином, переманити вигідного клієнта. Керівництво розуміло, що необхідно представити публіці модель, яка зробила б фурор і залишила незабутні враження. Для цього потрібно було вирішити рівняння з двома невідомими: небачений досі дизайн + фантастичні технічні характеристики. Концепція цієї ідеї виношувалася в компанії ще з 1945 року.
Результат роботи дизайнера Ricciotti Tonon, що очолив проект, був представлений на Женевському автосалоні 1956 року.
Як і очікувало керівництво, їх творіння викликало фурор. Ніхто раніше ніколи нічого подібного не бачив — перед публікою постав справжній футуристичний автобус: плавні, аеродинамічні форми кузова, пофарбованого в золотий колір із скляним дахом, уявляли собою, скоріше, фантастичну ракету, ніж звичайний автобус. Хоча, багато хто відразу впізнав в ньому контури дельфіна, тим більше, що вінчалася вся ця конструкція "хвостовим плавником", який, за запевненнями конструкторів, був не тільки декоративним елементом, але й виконував роль курсового стабілізатора. Асоціації з дельфіном більшості учасників виставки повністю співпали з офіційною позицією компанії, адже модель носила назву «Golden Dolphin».
Якщо спробувати зупинитися на конструктивних особливостях моделі, це буде не вірно. В даному випадку, весь автобус був конструктивною особливістю! Почати варто з шасі. Якщо кузовщики використовують для своїх моделей готові шасі і "просто навішують" зверху корпус, то у випадку з дельфіном все навпаки: за кресленнями конструкторів Viberti компанією Fiat для автобуса було виготовлено нестандартне шасі в єдиному екземплярі. Конструкція корпусу була несучої і для неї використовувалися авіаційний алюміній і композитні матеріали. Хоча пластики в обшивці авто серійно вперше були застосовані на моделі Chevrolet Corvette C1 в 1952 році, для дельфіна була використана смола з підвищеною пружністю, здатна при значних впливах не розтріскуватися як звичайна, а рівномірно поширювати навантаження по всій площі.
В інтер'єрі автобуса були встановлені кондиціонери, що також було новинкою. Кожне сидіння було зроблено поворотним і забезпечувалося ременями безпеки, в салоні присутній туалет, невеликий кухонно-барний куточок з напоями та закускою, під час поїздки пасажири могли прослуховувати радіо. Більш того, над кожним місцем були встановлені індивідуальні вентилятори!
Прогресивні рішення в області аеродинаміки дозволили створити корпус з найкращою на той час обтічністю (за винятком швидкісних болідів). Здавалося б, навіщо автобусу 50-х років обтічність? Для відповіді потрібно було зазирнути під капот, де в якості силової установки між осями була встановлена газова турбіна (Fiat 400HP) потужністю 400 к.с., здатна вистрілювати цю ракету з пасажирами зі швидкістю 200 км/год. Запатентована технологія Monotral в симбіозі з гідромеханічним заднім приводом забезпечувала м'якість ходу і плавний старт автобуса. Надійність і безпеку також забезпечували дискові гальма оригінальної конструкції.
Ще на етапі проектування дельфіна команда стикалася з багатьма труднощами, кожна з яких вирішувалася розробкою і виготовленням за індивідуальними кресленнями необхідної деталі або вузла. Кожна, крім однієї. Єдине завдання, яке так і залишилося невирішеним було... скло. Спочатку передбачалося суцільне скління — боковини повинні були бути монолітними, довжиною 11,5 метра. Але тут команду чекав неприємний сюрприз. Звернувшись в кілька склодувних підприємств країни, конструктори отримали відмову з посиланням на неможливість виготовлення такого виробу. Тоді були розіслані листи в усі відомі європейські підприємства, що спеціалізувалися на виготовленні стекол. Результат — теж відмова! На початку 1950-х технології ще не дозволяли виготовити скло довжиною понад 6 метрів, так у дельфіна на бічному склінні з'явилися стійки, які, втім, зуміли успішно видати за декоративні перемички.
Ідея розробки Золотого дельфіна полягала в тому, щоб створити розкішний 18-місцевий приміський автобус, який би також ідеально підходив для міжнародних турів або просто швидких поїздок. На жаль, ця модель не пішла в серію. Деякі вважають, що мало хто б наважився на масове виробництво подібних автобусів, а причина криється в занадто сміливому дизайні — не готове було суспільство 50-х років прийняти такі авангардні рішення: ті лінії, та дизайнерська думка, якими ми сьогодні так захоплюємося, півстоліття тому відлякували потенційних споживачів. Інші посилаються на надвисоку вартість виготовлення таких дрімлайнерів, що не окупилася б, навіть з огляду на те, що проект спочатку розроблявся як елітний вид транспорту.
Golden Dolphin став, скоріше, демонстрацією можливостей компанії Viberti і представляв собою вершину конструкторської думки середини ХХ століття, помножену на комфорт, і зведену в дизайн!
У наш час подібні транспортні засоби вельми і вельми затребувані. Для невеликої групи людей, де замовлення повноцінного автобуса не виправданий, компанія «А-Трансфер» пропонує оренду мікроавтобуса у Львові в залежності від кількості пасажирів — ви можете замовити Mercedes Viano — висококомфортабельний мінінвен V-класу, розрахований на 8 осіб або, при необхідності, звернути увагу на мікроавтобуси місткістю 21 чоловік. Для узгодження дати замовлення авто, уточнення цін і можливості трансферу в будь-яку точку країни, передзвоніть по одному з вказаних на сайті телефонів:
+38 (099) 901-0091, +38 (067) 371-0091
Оренда мікроавтобуса у Львові з «А-Трансфер» — завжди за демократичними цінами!
|